Nahoru
Nabídka zboží

Ideální čas na zařízení nové pracovny? Právě teď!

Léto je v plném proudu, sluníčko svítí, dny jsou dlouhé, noci teplé, zmrzlina sladká a koupaliště přeplněná. Děti mají prázdniny, prarodiče službu a všichni mají dobrou náladu. A konečně taky trochu času. Období odpočinku a dovolených je konečně tady, všechno se na chvíli zpomalí a zvolní. Práce máme o něco méně, ať už z důvodu, že na dovolenou zrovna odjel náš zákazník, dodavatel, nebo šéf. Léto je tedy ideální období na to, na co nám během celého roku kvůli koloběhu každodenních povinností nezbývá čas ani enerige. Jednou z takových věcí je zařízení a vybavení nové pracovny nebo rekonstrukce a uspořádání té stávající.

Proč je pracovna tak důležitá, když do ní chodíme jen pracovat

I když si to mnohdy možná ani neuvědomujeme, zaměstnáním a prací trávíme ve všední dny nejvíce času, až na dalších místech jsou příjemnější aktivity jako odpočinek, starost o chod domácnosti, zábava nebo sport. Je proto důležité dbát na to, aby místo, kam chodíme pracovat bylo příjemné, harmonické, uspořádané a vybavené tak, aby mělo pozitivní vliv nejen na naše psychické rozpoložení, ale i na naši fyzickou pohodu. Pokud máme možnost si pracovní prostředí alespoň z části zařídit sami, měli bychom tuto možnost využít a věnovat tomu náš čas a úsilí. Prostředí naší pracovny nebo kanceláře totiž zásadně ovlivňuje nejen naši náladu během celého dne, ale také naše dlouhodobé zdraví. 

Někdy se zdá být zbytečné investovat čas a peníze do místnosti, kam chodíme pracovat. Určitě větší radost udělá pořídit si novou televizi, postel nebo třeba kolo. Pokud ale nechceme chodit z práce nadměrně unavení kvůli tomu, že se ztrácíme v hromadě nezorganizovaných úkolů, pokud si nechceme nesprávným sezením zničit záda nebo nedostatečným osvětlením oči, měli bychom této místnosti věnovat stejnou péči jako našemu domovu.



prima


Dva základní aspekty při zařizování pracovny: organizace a pohodlí

1. Sezení: Zdraví máme jen jedno, a tak na něho musíme myslet vždy na prvním místě. Vyplatí se proto investovat do kvalitního a ergonomického kancelářského nábytku. Psací stůl by měl mít dostatečně velkou pracovní plochu pro všechny dokumenty, počítač, kalendář, psací potřeby i menší organizéry. Dobrou volbou jsou stoly se zásuvkami nebo skříňkami, abychom nejpoužívanější dokumenty měli vždy po ruce, ale zároveň pěkně schované. Kolem stolu by měl být dostatečný prostor pro pohodlné sezení, ale i vstávání a přesouvání se. Zajímavou variantou jsou elektricky polohovatelné kancelářské stoly s nastavitelnou výškou pracovní desky. Kancelářská židle by měla být pohodlná, ergonomická a měla by podporovat správné držení těla. Zaměřit bychom se měli také na výšku a hloubku sedu vzhledem k naší postavě. Dobrou volbou jsou nastavitelná křesla na kolečkách.

2. Zorganizované úložné prostory: Aby byla naše práce efektivní a produktivní, potřebujeme, aby byla dobře zorganizovaná a abychom v ní měli přehled. To se nám podaří jen tehdy, budeme-li mít dostatek úložných prostorů, kam si můžeme všechny potřebné věci roztřídit a zařadit. Kromě šuplíků a skříněk přímo v pracovním stole se nám budou hodit i další regály, knihovny, vitríny a organizéry, kam budeme odkládat věci, které používáme méně často. I v době vyspělých technologií najde své místo v naší kanceláři stará dobrá nástěnka, nebo klasický stolní kalendář, kam si můžeme zaznamenávat věci, které potřebujeme mít na očích.

3. Světlo: Přirozené světlo je nejlepší pro naši psychickou pohodu, pro efektivitu naší práce a také pro náš zrak. Pracovní stůl bychom tak měli umístit v blízkosti okna, zároveň ale tak, aby nás při práci neoslňovalo slunce. Pro horké slunečné dny se nám bude do pracovny jistě hodit i stínění ideálně v podobě žaluzií, které můžeme naklopit tak, aby do místnosti pronikalo světlo, ale zároveň aby nám stínily přímé slunce. Jako umělé osvětlení bychom měli pořídit dostatečně silné stropní světlo, v zimních měsících často začínáme nebo naopak končíme s prací za šera nebo dokonce za tmy. Nepostradatelným prvkem každé kanceláře je také stolní lampa. Ta by měla být kvalitní a s nastavitelnou intenzitou světla i úhlu osvětlení.  

4. Barvy: Výběr barev je klíčový k vytvoření produktivního a harmonického pracovního prostředí. Barvy by určitě neměly být výrazné nebo křiklavé. Je třeba brát v potaz, že v místnosti budeme trávit hodně času a příliš agresivní barvy by nám brzy začaly vadit a rušily by naši koncentraci na práci. Tak jako jinde i v kanceláři platí pravidlo tří barev. Jako hlavní barvu  pro vymalování místnosti je vhodné zvolit světlý odstín. Sekundární barvu bude tvořit nábytek. Pokud si vybereme nábytek v barvě dřeva, může být hlavní barva bílá nebo šedá. Pokud zvolíme bílý nábytek, hlavní barva by měla být spíše v teplejších odstínech jako je světle oranžová, růžová, nebo béžová. Akcentní barvu pro doplňky pak volíme podle našich preferencí, můžeme ji i měnit podle naší aktuální nálady nebo podle ročního období, tím se nám hned změní celá atmosféra naší pracovny.


5. Příjemné prostředí pracovny: Abychom mohli efektivně pracovat, musíme se v místnosti cítit příjemně, klidně a vyrovnaně. Pokud se budeme cítit nesví nebo nervózní, kvalita a efektivita naší práce budou upadat. Přesto, že je kancelář místem, kam chodíme pracovat, neměla by to být místnost strohá, ale měli bychom se snažit ji minimalisticky zútulnit. Vhodným řešením jsou závěsné poličky kam si můžeme umístit oblíbené fotky, obrázky, květiny, hrníček na kávu nebo talismany pro štěstí. Pokud máme v pracovně dostatek prostoru, měli bychom si vyhradit i místo pro krátký odpočinek, tedy pohodlné relaxační křeslo, ušák nebo menší pohovku. Pokud v místnosti přijímáme návštěvy, pak se nám v této zóně bude hodit i menší kávový stolek. Vhodným doplňkem každé kanceláře je také zrcadlo, které nám umožní rychlou kontrolu našeho vzhledu před schůzkou nebo opuštěním kanceláře, ale které zároveň místnost také opticky zvětší a prosvětlí.

6. Udržení pořádku: Pokud do naší pracovny přicházíme z venkovních prostor, měli bychom myslet taky na to, kam odložíme my nebo naše návštěvy své kabáty, deštníky nebo boty. Vyplatí se proto pořídit do kanceláře věšáky a menší botník, které umístíme ke vstupu do místnosti. Ke dveřím je také vhodné umístit rohožku a případně i smetáček a lopatku nebo malý ruční vysavač.

sign


Aby se nám po dovolené lépe vracelo do pracovního procesu

Syndrom návratu z dovolené není výmysl. Dovolenková pohoda, vyspávání do desíti, dlouhé teplé večery, energie ze sluníčka a radost z času stráveného s těmi nejbližšími na oblíbeném krásném místě. To vše ze dne na den vystřídá ranní vstávání, hromada úkolů dávno po deadlinu, zkracující se dny a někdy i nepříjemný kolega, který musel během naší dovolené pracovat za nás nebo nespokojený zákazník, který už se nemůže dočkat, až se s námi o svou nespokojenost podělí. Pokud se ale po dovolené vrátíme do nové, vymalované, voňavé, ale hlavně uspořádané a příjemně zařízené kanceláře, tento krok bude přece jen o kousek příjemnější. A možná, že se vlastně budeme do práce i těšit, tak jako se vždycky těšíme na něco nového.

Investovat nyní čas a energii do zařízení naší pracovny se nám tak zúročí hned na konci léta. Začátek sychravého podzimu se nám bude mnohem lépe trávit v příjemném prostředí naší nové kanceláře. Pokud se nám navíc podaří tento prostor dobře zorganizovat a zařídit pohodlným nábytkem, bude se nám lépe pracovat, budeme se cítit méně unavení a podzimní splín si na nás jen tak nepřijde.

 

 

basic

 

 

Zpět na blog

Proč nakoupit právě u nás?

Přes 1000
položek skladem
ihned odesíláme
Doprava nad
20 000,- Kč
zdarma
Zboží
také
na splátky
Nad 10 000,- Kč
slevu na další
nákup
Vzorek látky
zašleme
zdarma
Dočasné
uskladnění
zdarma
Tradice
od roku
1991
Nábytek nás prostě baví!
Online platby
  
  

Produkt byl úspěšně vložen do košíku

Zavřít okno Nákupní košík
Ideální čas na zařízení nové pracovny? Právě teď!

Hlídací pes je služba, která vám umožní sledovat změny ceny a skladové dostupnosti u vámi vybraného zboží.
Stačí zadat vaši e-mailovou adresu a při každé změně ceny, případně při naskladnění zboží, vám pošleme upozornění na Váš e-mail.

Zavřít okno
Ideální čas na zařízení nové pracovny? Právě teď!

Doporučte nás

Vaše jméno a přijmení * E-mail příjemce zprávy *

Zpráva *


Kontrolní otázka:     Kolik je 5 + 2 ?    

    (údaje označené * musí být vyplněny)

Zavřít okno